АИТВ-ға тестілеу клиент үшін үлкен маңызға ие: АИТВ мәртебесін білу адамға белгілі бір артықшылықтар береді. Сонымен бірге, АИТВ қоғам мен жақын адамдардан бас тарту түрінде елеулі жағымсыз салдардың себебі болуы мүмкін екенін ұмытпаған жөн. Шетелдік АИТВ жұқтырған адамдарға көмек пен қолдау көрсетуге кедергі бола алады, сонымен қатар АИТВ одан әрі таралуына жол бермейді. Сондықтан ЮНЭЙДС тестілеуде стигма мен кемсітушілікпен күресуге бағытталған іс-шаралармен бірге жүргізілуі тиіс еріктілік қағидатын  міндетті түрде сақтауды талап етеді. Оң сынақ нәтижесі туралы ақпарат ішкі дағдарысқа себеп бола алады: болашақтағы барлық жоспарлар құлдырайды, адам өзін «құнсыз, жаман жаратылыс» ретінде қабылдай бастайды. Нәтижесінде адам өзінің күші мен мүмкіндігіне деген сенімін жоғалтады, басқаларды инфекциядан қорғау және денсаулығын қорғау тұрғысынан белсенділігі төмендейді.

АИТВ-инфекциясына тестілеу ерікті негізде және ақпараттандырылған келісім болған жағдайда жүргізілуі тиіс. Ақпараттандырылған келісім клиенттің АИТВ/ЖИТС туралы объективті ақпаратты және ықтимал оң нәтижемен байланысты  артықшылықтар мен ықтимал салдарларды талдауды басшылыққа ала отырып, АИТВ тестілеуден өту туралы шешімді өз бетінше қабылдайтынын білдіреді. Ақпараттық келісім клиенттен кеңес алу кезінде, АИТВ -ға тестілеуден бұрын алынады.

Кеңес беру үдерісі үш кезеңге бөлінеді: тестке дейінгі, тесттен кейінгі және кейінгі кеңес беру. АИТВ бойынша кеңес беру клиенттердің қажеттіліктеріне бейімделуі керек. Ол жеке түрде, белгілі бір жұп үшін, балаға немесе балалар тобына жүргізілуі мүмкін. Кеңес беру ол жүргізілетін мекемелердің қажеттіліктері мен мүмкіндіктеріне сәйкес болуы керек. Консультацияның мазмұны мен тәсілдері мақсатты топқа байланысты әр түрлі болуы мүмкін: ерлер, әйелдер, жасөспірімдер, еркектермен жыныстық қатынасқа түсетін еркектер (ЕЖЕ), жұқпалы есірткі тұтынушылар (ЖЕТ), секс -қызметкерлер және т.б.

«Клиент назарда» қағидаты бойынша құрылған жұмыс клиенттің жеке қажеттіліктеріне негізделген интерактивті үрдіс болып табылады. Консультант қатаң сұлбаларды пайдаланбайды, оның әрекеттері клиентті ойлануға, мәлімдемелерге және тәуелсіз шешім қабылдауға ынталандыруға бағытталған. Кеңесші тек ақпарат беріп қана қоймайды. Оның мақсаты – клиенттің өз болашағына қатысты ықтимал алдын алу шаралары мен шешімдерін талқылау. Бұл тәсіл клиенттің жеке ерекшеліктерін түсінуді қажет етеді: мінез-құлық, өмір салты, жыныстық қалау, нәсіл / этникалық топ, мәдениет, білім деңгейі, әлеуметтік және экономикалық  жағдай, сонымен қатар жеке адамның еркін таңдау құқығы мен қабілетін тану. анықтау.

Құпиялылық дегеніміз-клиенттің жағдайын немесе мәселелерін бөтен адамдармен талқылауға тыйым салу.

Көптеген адамдар АИТВ қатысты қызметтерге жүгінуден қорқады (отбасы және/немесе қоғамнан шеттетуден). Олар үшін кепілдендірілген құпиялылықтың болуы өте маңызды. Құпиялылық кеңесші мен клиент арасында сенімді қарым-қатынас орнатуға көмектеседі, олар АИТВ алдын алу және күтім қызметтерін ұсыну мәселелерін талқылау үшін қажет. Кейбір жағдайларда БДАА жүгінген адамға оның жыныстық серіктесі, туысы немесе досы кеңес алу үшін қажет болуы мүмкін. Құпия мәселелерге мұндай қатысу тек орынды ғана емес, сонымен бірге бәріне де пайдалы болады.

Топтық кеңес беру кезінде құпиялылықты сақтау өте маңызды. Алдын ала топтағы әрбір адам топтық кеңес беруге қатысуға өзінің келісімін растауы және басқа қатысушылар туралы ақпаратты жарияламағаны үшін өзіне жауапкершілік алуы тиіс.

Кеңесші адамға шынайы қызығушылық пен оған көмектесуге деген ұмтылыс қажет. Жалпы адамзатты сүю емес, оның белгілі бір өкілін құрметтеу маңызды. Адамдар оларға қалай қарайтынын нәзік сезінетінін және соған сәйкес әрекет ететінін ұмытпауымыз керек.

Кеңес беру кезінде клиентке барынша көп көңіл бөлу керек, бөгде істермен айналысуға болмайды (телефонмен сөйлесуге, әріптестерге кіруге рұқсат беруге және олармен қандай да бір, тіпті маңызды мәселелерді, және т.б. талқылауға).

Клиентке өз ойын ашық айтуға барынша мүмкіндік беру қажет.

Кеңесші детективке ұқсамауы керек. Егер кеңес беруші клиентті шамадан тыс ашықтыққа итермелесе, кездесуден кейін, кінәні сезінудің нәтижесінде клиент кеңес беру кезінде қабылдаған оң шешімдерден бас тартуы мүмкін, сонымен қатар кеңесшіге қорқыныш пен сенімсіздікпен қарай бастайды.

Кәсіби құпияны сақтау қажет. Егер қандай да бір себептермен кеңесші клиент туралы басқа ақпаратпен бөлісуге міндетті болса, бұл туралы әңгіме басында клиентке хабарлау керек.

Клиент өзін қауіпсіз сезінуі керек. Бұл үшін кеңесші достық қарым -қатынасты, шынайылық пен қызығушылықты көрсете отырып, клиенттің жағдайына   енуге тырысуы керек.

Клиенттің мәселелеріне үкімсіз қарау  керек.  Кеңесші бағалауға емес, тыңдауға, естуге және түсінуге тиіс. Егер ол шынайы және табиғи түрде «қабылдау» қатынасын көрсетсе, клиент өзін түсінуге, құрметтеуге лайық екендігін сезінеді және өз кезегінде кеңесшімен ашық сөйлесуге, оған құрметпен қарауға тырысады.

Өзара сенімділікті орнату үшін кеңесшіге шынайылық, жанашырлық және адамдарға сөзсіз құрмет сияқты қасиеттер қажет. Бұны алғаш рет 1951 жылы атақты американдық психолог К.Роджерс  атап өтті.

Дұрыс жүргізілген психоәлеуметтік кеңес өте маңызды. Бұл антиретровирустық терапияның қаншалықты тиімді болатынына, одан әрі жыныстық мінез – құлыққа, тексерудің жүйелілігіне және науқастың өз денсаулығына және жақындарының денсаулығына деген көзқарасы оның нәтижелеріне байланысты. Кең перспективада психоәлеуметтік кеңес АИТВ пандемиясының алдын алуға әсер етеді.Тараз қ.

Төле би даңғылы, 64г

+7 (7262) 45-65-32
aidstaraz@med.mail.kz

Біз әлеуметтік желідеміз

© 2021