Қазақстан Республикасы, Тараз
Төле би даңғылы, 64г (картада)
aidstaraz@med.mail.kz
Қабылдау бөлмесі: +7 (7262) 45-65-32
Сенім телефоны: +7 (7262) 45-65-32
call center: +7 (7262) 45-65-32

Стратегиялық жоспар

«БЕКІТЕМІН»

«Жамбыл облыстық

ЖИТС алдын алу және

онымен күрес жүргізу

 орталығының бас дәрігері

   _________Е. Т. Исмагулов

«___»  _________2018 ж.

 

  

«Жамбыл облыстық  ЖИТС алдын алу және онымен күрес жүргізу орталығы» КМҚК 2018-2022 жылдарға арналған

стратегиялық жоспары

 

Тараз-2018 жыл

 

Мазмұны

  1. Бөлім Кіріспе

1.1. Біздің мақсат

1.2. Миссия

1.3. Міндет

1.4. Мәтінмән

 

  1. БӨЛІМ Ағымдағы жағдайды талдау және тәуекелдерді басқару
    • Ағымдағы жағдайды талдау
    • Ішкі орта факторларын талдау
    • Сыртқы орта факторларын талдау
    • SWOT-талдау матрицасы
    • Тәуекелдерді басқаруды талдау.

 

  1. БӨЛІМ Стратегиялық бағыттар және нысаналы индикаторлар

3.1. Жамбыл облысында халық скринингінің тиімділігін арттыру

3.2. Жағдайдың эпидемиологиялық мониторингі

3.3. ХОТ алдын алу жұмыстар

3.4. АИТВ-оң пациенттерге медициналық көмек көрсету саласында қызметтер көрсету

3.5.Халықтың түрлі топтарымен алдын алу ақпараттық-білім беру жұмысы (бизнес-құрылым жастары, пенитенциарлық жүйе)

3.6. АИТВ – инфекциясының зертханалық диагностикасы

3.7. Бюджеттік бағдарламалар

 

  1. БӨЛІМ

4.1. Қажетті ресурстар (бюджеттік бағдарламалар)

 

  1. БӨЛІМ Күтілетін нәтиже

 

  1. БӨЛІМ  Кіріспе

Ұйымның паспорттық бөлігі

 

 

Ұйымның атауы «Жамбыл облысы әкімдігінің денсаулық сақтау басқармасы «Жамбыл облыстық жұқтырылған иммун тапшылығы синдромының алдын алу және онымен күрес жүргізу орталығы» коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорын
Кәсіпорынның заңды мәртебесі Коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорынның банктерде шоттары; Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Елтаңбасы бейнеленген және өзінің фирмалық атауы бар мөрі, бланкілері, мөрлері, мөртабандары және басқа да ресми атрибуттары бар.
Ұйымның заңды мекен-жайы Тараз қ. Төле би даңғылы 64 «Г»
Басшы Исмагулов Ерлан Толалиевич
Басшының байланыс деректері Телефон приемной – 87262-456532

 

1.1. Біздің мақсатымыз.

  1. Жас тобында АИТВ инфекциясының таралуын 0,2-0,6 шегінде ұстау.
  2. ЖИТС қайтыс болғандар арасында АИТВ-инфекциясының жаңа жағдайларының санын азайту.

 

1.2. Миссия

  1. Дені сау, білімді және әлеуметтік жауапкершілігі бар жас ұрпақты тәрбиелеу.
  2. Қоғамның назарын АИТВ ауруы мәселесіне аудару, АИТВ жұқтырғандарға, олардың достары мен туыстарына қолдау көрсету.
  3. Халықтың, оның ішінде халықтың осал топтарының АИТВинфекциясы туралы хабардарлығын арттыру.
  4. АИТВ жұқтырғандарға қатысты қоғамдағы кемсітушілік пен стигма деңгейін төмендету.

 

1.3. Міндеттер

  1. Дәлелді тәсілдерге негізделген Жамбыл облысында АИТВ инфекциясының таралуына эпидемиологиялық мониторингті енгізу және АИТВ инфекциясының эпидемиологиялық мониторингін жүргізу.
  2. Халықтың осал топтарын АИТВ тестілеуімен қамтуды арттыру.
  3. АИТВ жұқтырған адамдарға медициналық көмек пен әлеуметтік қолдау көрсетуде кешенді сектораралық көзқарасты қамтамасыз ету, АИТВ жұқтырғандарды антиретровирустық терапиямен қамтуды арттыру, АИТВ анадан балаға берілу қаупін одан әрі төмендету. оларғаәлеуметтік қолдау шараларын ұсыну.
  4. ЖИТСөмір сүретін адамдарға медициналық көмек көрсететін медициналық қызметкерлердің материалдық-техникалық базасын және кадрлық әлеуетін нығайту.

 

1.4. Мәтінмән

Қазақстан Республикасында АИТВ эпидемиясы халықтың осал топтары арасында жүргізіліп жатқан бағдарламалардың арқасында (бұдан әрі-ХОТ) шоғырланған кезеңде сақталды. АИТВ  таралуының парентеральды жолы төмендейді және бұл үрдіс 2009 жылдан бері жалғасуда. Сонымен қатар, індеттің сипаты өзгерді, соңғы 5 жылда жыныстық жолмен берілетін инфекциялардың көбеюіне және жалпы халыққа АИТВ-инфекциясының таралуына тұрақты тенденция байқалды. ДДҰ алдағы 15 жылға (90-90-90) жаңа стратегияларды ұсынады, олар АИТВ инфекциясын скринингке, диагностикалауға және емдеуге ерекше назар аударады.

Іс жүзінде бұл «Табу, Тестілеу, Емдеу және Бекіту» тұжырымдамасын, әсіресе шектеулі ресурстар жағдайында жүзеге асыруды білдіреді. Түрлі скринингтік бағдарламаларды іске асыру және белсенді анықтау аурудың ерте кезеңдерінде АИТВ-инфекциясын жұқтырғандарды анықтауға мүмкіндік береді. Антиретровирустық терапия (АРТ) арқылы ағзадағы вирус мөлшерінің төмендеуі АИТВ-инфекциясының басқа адамдарға берілу ықтималдығын едәуір төмендетеді. АИТВ өмір сүретін адамдар (бұдан әрі-АӨСА) арасындағы АРТ көрсеткіштерін жақсарту: емдеумен қамту, ВЖ басу, өлім-жітімді азайту АИТВ  берілуінің алдын алу, сырқаттанушылықты төмендету және АӨСА  өмір сүру сапасын жақсарту үшін неғұрлым тиімді стратегия болуы мүмкін. Сонымен қатар, АӨСА арасында АРТ есірткі мен жыныстық қауіп -қатердің төмендеуіне әкеледі.

 

  1. БӨЛІМ Ағымдағы жағдайды талдау

Жамбыл облыстық ЖИТС алдын алу және онымен күрес жүргізу орталығы Халық депутаттары облыстық Кеңесі атқару комитетінің шешімімен 1989 жылдың 29 қазанынан бастап құрылды. Жамбыл облыстық ЖИТС орталығы АИТВ-инфекциясының және ЖИТС алдын алуды, диагностикалауды және емдеуді жүзеге асыратын денсаулық сақтау субъектісі болып табылады,

 

  • Ағымдағы жағдайды талдау

Орталық құрамында:

  1. Әкімшілік бөлімі.
  2. Ұйымдастыру-әдістемелік бөлім;
  3. Алдын алу бөлімі;
  4. АИТВ инфекциясын компьютерлік қадағалау бөлімі;
  5. Сенім пункті және шприцтерді айырбастаупункті;
  6. АИТВ инфекциясын эпидемиологиялық қадағалау бөлімі;
  7. Емдеу-алдын алу және көмек көрсету бөлімі;
  8. Психоәлеуметтік кеңес беру және жасырын тестілеу кабинеті;
  9. Достық кабинеті;
  10. Иммуноферменттік талдау (ИФТ)зертханасы;

 

2.2. Ішкі факторлар

  1. Нормативтік-құқықтық база
  2. АИТВ-жұқпасын диагностикалау және емдеу хаттамалары
  3. Медицина қызметкерлерінің біліктілігі

4.Тәуекелдерді болжау, бағалау және басқару

 

2.3. Сыртқы факторлар

Әлеуметтік және экономикалық факторлар

Салауатты өмір салтын ұстану

Емдеуге бейімділік

 

2.4. SWOT-талдау матрицасы

 

Күшті жақтары Әлсіз жақтары
1. Үлгілік ғимараттың болуы

2. Білікті кадрлардың болуы

3. Кадрлардың біліктілігін үнемі үздіксіз арттыру

4. Санитарлық-гигиеналық және эпидемиологиялық нормаларға сәйкес жұмыс орындарында жағдайлар жасау 5.Ұжымда қолайлы атмосфера құру

6. Пациенттің медициналық көмек алуына қолжетімділік жасау

Алдын алу бағдарламаларды және халықтың АИТВ инфекциясына скринингін қаржыландырудың жеткіліксіздігі

 

2.5. Тәуекелдерді басқару

  1. 1. Бәсекелестік ортаны дамыту
  2. Бәсекелестік ортадағы жағдайда кадрлардың кетуі

 

  1. БӨЛІМ Стратегиялық бағыт

3.1. Жамбыл облысы тұрғындарының скринингінің тиімділігін арттыру

ДДҰ ұсынымдарына сәйкес 2020 жылға қарай АИТВ инфекциясының диагностикаланған жағдайларының пайызы АӨСА  бағалау санының 90%-ын құрауы тиіс. Жыл сайын облыста АИТВ-инфекциясына 170 мыңға жуық адам тексеріледі. АИТВ жұқтырғандар негізінен клиникалық, эпидемиологиялық көрсеткіштер бойынша тексеруден өткен адамдардың және халықтың осал топтарының арасынан анықталады. Тестілеуге жалпыға бірдей қолжетімділікті қамтамасыз ету және консультация беру мақсатында скринингті, ең алдымен, халықтың осал топтары мен клиникалық көрсеткіштері бар адамдардың скринингін кеңейту қажет.

Халықтың АИТВ-инфекциясына скринингінің тиімділігін арттыру жөніндегі іс-шараларды іске асыруға бюджеттік қаржыландырудың азаюы, оның ішінде скринингтік тест жүйелерін сатып алуға әсер етуі мүмкін; ҮЕҰ-да ХОТ жедел тестілеуді енгізу жөніндегі нормативтік базаның болмауы, сондай-ақ халықтың осал топтарының жабық болуы және қолжетімділігінің төмен болуы.

 

3.2.  Жағдайдың эпидемиологиялық мониторингі

3.2.1. Халықтың осал топтарында АИТВ инфекциясының таралуын эпидемиологиялық қадағалау (бұдан әрі-ТЭҚ)

Жамбыл облысында 2005 жылдан бастап АИТВ-инфекциясының таралуын шолғыншы эпидемиологиялық қадағалау жүргізілуде. ТЭҚ ХОТ арасында АИТВ-инфекциясының алдын алу бойынша жүргізілетін іс-шараларды мониторингтеу және бағалау үшін маңызды құрал болып табылады. ТЭҚ халықтың осал топтарында АИТВ-инфекциясының таралу деңгейін бағалауға, ХОТ қауіпті мінез-құлқы, алдын алу бағдарламалармен қамтылуы туралы ақпарат алуға, осы топтардың бағалау санын және АӨСА бағалау санын анықтауға мүмкіндік береді.

 

3.2.2. АИТВ – инфекциясының жағдайларын электрондық бақылау.

Облыста эпидемиологиялық ахуалды бақылау үшін жағдайларды электрондық бақылау базасы пайдаланылады, ол АИТВ инфекциясының тіркелген жағдайларының ұлттық тіркелімі ғана емес, сондай-ақ эпидемияның даму үрдістерін қадағалауға, пациенттерге нақты уақыт режимінде медициналық көмек көрсетуге мүмкіндік береді. Электрондық бақылау базасы ақпараттық болып табылады, жеке деректерге компьютерлік талдау жүргізеді және ЖИТС орталықтары арасында жедел деректер алмасуға мүмкіндік береді. База электронды бақылау жүйесінде деректерді беру қауіпсіздігін және ақпаратты қорғауды қамтамасыз етеді.

 

3.3. Халықтың осал топтарымен алдын алу жұмыс

ХОТ үшін алдын алу бағдарламаларын іске асыру өзінің тиімділігін дәлелдеді, АИТВ-инфекциясымен күрес жөніндегі мемлекеттік саясаттың бір бөлігіне айналды.

ХОТ алдын алу  жұмыс стационарлық және жылжымалы сенім пункттерінде жүргізіледі, шприцтер, мүшеқаптар, ақпараттық ағарту материалдары тегін таратылады, кеңес беру және АИТВ-инфекциясының жедел диагностикасы жүргізіледі.

ХОТ арасында алдын алу бағдарламаларын іске асыруға аутрич-қызметкерлер белсенді түрде тартылуда. Аутрич-қызметкерлердің жұмысы халықтың жетуі қиын топтарына қолжетімділікті қамтамасыз етеді, сол арқылы топтардың алдын алу  бағдарламалармен және тестілеумен қамтылуын арттырады.

 

3.4. АИТВ-оң пациенттерге медициналық көмек көрсету саласында қызметтер көрсету

Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының болжамы – 2020 жылға дейін АИТВ-инфекциясын емдеуге бағытталған бірқатар көрсеткіштерге қол жеткізу. Бұл мақсаттар АИТВ жұқтырғандардың 90% -ы вирусты басуға қол жеткізуін қамтамасыз ету үшін барлық халықтың негізгі топтарына қолданылады. АИТВ жұқтырғандарға антиретровирустық терапия ұсынудың жаңа клиникалық хаттамалары енгізілді, АРТ ұстану мәселесі сақталуда.

 

3.5. Халықтың түрлі топтарымен (жастар, бизнес құрылымдар, пенитенциарлық жүйе) алдын алу ақпараттық-ағарту жұмыстары

АИТВ-инфекциясының таралуына табысты қарсы іс-қимыл жасау үшін халыққа АИТВ-ның таралуы, жекелеген адамдар мен жалпы қоғам үшін салдары туралы хабарланып қана қоймай, оның жұқтыру қаупін төмендететін тұрақты білімі мен дағдылары қалыптасуы тиіс. Өз денсаулығына және мінез-құлқына саналы көзқараспен адамның иммун тапшылығы вирусының таралуы айтарлықтай шектелуі мүмкін және халықтың кейбір топтарында тоқтатылуы мүмкін.

 

3.5.1. Білім беру саласында

Білім беру жүйесінің стандарттарында АИТВ/ЖИТС, ЖЖБИ және басқа да әлеуметтік маңызы бар инфекциялардың алдын алу мәселелері бойынша алдын ала оқыту бойынша міндетті сағаттар жоқ. Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасының Білім беру мекемелерінде оқушылар мен студенттер үшін акция, дәріс түрінде, сынып сағаттарында АИТВ-инфекциясының алдын алу бойынша іс-шаралар, кешенді, жыныстық тәрбие беруді және қауіпсіз мінез-құлық дағдысын әзірлеуді қоса алғанда, жастарға АИТВ-ның берілуінің алдын алу бойынша толық ақпарат беру жүргізіледі. Оқу орындарының оқытушылар құрамы үшін семинар-тренингтер ұйымдастырылады. Халық пен жастардың АИТВ-жұқпасы туралы хабардар болу деңгейінің көрсеткіші өте маңызды, ұлттық және халықаралық деңгейлерде үнемі қадағаланып отырады, АИТВ/ЖИТС қарсы күрес ісіне бейілділігі туралы Декларацияны орындаудағы қол жетімді прогресс туралы елдік есепке кіреді және елдің бейнесін қалыптастыруда рөл атқарады.

 

3.5.2. Еңбек саласында

Қазақстанның ЖБҚИ ВЭФ бойынша «АИТВ/ЖИТС бизнеске әсері» ұстанымдарының нысаналы бағдарламалық индикаторына әсер ететін өзекті бағыттардың бірі жұмыс орындарында, оның ішінде бизнес-құрылымдар басшылары арасында ақпараттық-білім беру іс-шараларын өткізу қажеттілігі болып табылады.

 

3.5.3. Пенитенциарлық жүйеде

ІІМ қылмыстық-атқару жүйесінде АИТВ-инфекциясының алдын алу бойынша ақпараттық-білім беру жұмысын жүйелі түрде жүргізу өзекті болып отыр, өйткені республикада қамаудағылардың көп жылғы динамикада азайғанына қарамастан, олардың мекеме ішінде АИТВ-инфекциясын жұқтыру жағдайларын тіркеу жалғасуда. Білім беру бағдарламалары әлеуметтік бейімдеу және алдын алу бағдарламалары (тестілеу, емдеу, мүшеқаптарды тарату, дезинфекциялық таблеткалар, ақпараттық-білім беру материалдары) бар шаралар кешенінде ғана тиімді болады.

 

3.6. АИТВ-инфекциясының зертханалық диагностикасы

3.6.1. Дамудың негізгі параметрлері

Облыстық ЖИТС орталығы диагностикалық зертханасы адамның иммун тапшылығы вирусын (АИТВ) жұқтыру жағдайларын анықтауға бағытталған зерттеулерді жүзеге асырады. Бүгінгі күні Облыстық ЖИТС орталығының зертханасы АИТВ-инфекциясына ИФТ күнделікті сапаны бақылау жүргізеді.

 

3.7. Кадрлық әлеуетті дамыту

ЖИТС қызметінің қойылған мақсаттарына қол жеткізуде кадрлық әлеует аса маңызды. Облыстық ЖИТС орталығында 2017 жылы дәрігерлік кадрлармен жасақталу 96% – ды құрады. Біліктілік санаты бар дәрігерлердің үлесі 70,5% – ды құрайды.

Қазіргі уақытта Облыстық ЖИТС орталығында дәрігер кадрлардың тапшылығы байқалады. Мәселе қызметтегі ауысым буынымен (зейнет жасындағы мамандардың зейнетке шығуына),  жалақының төмендігіне байланысты. ЖОО түлектерінің құрамының  жеткіліксіз толықтырылуы байқалады.

 

Стратегиялық мақсаттар мен нысаналы индикаторлар

 

Мақсатты индикатор-

лар

Өл-

шем бірлігі

Ақпарат көзі Жауап-

тылар

Нақ-

ты ағым-дағы жыл

 

Жоспар (жылдары)

1 Халықты кемінде 10% деңгейде тестілеумен қамтуды қамтамасыз ету  

%

 

статдеректер

 

 

эпид. бөлімі

 

13,6%

 

10%

 

10%

 

10%

 

10%

 

10%

2 15-тен 49 жасқа дейінгі жас тобында АИТВ-инфекциясының таралуын ұстап тұру (%)  

абс

 

статдеректер

 

 

эпид. бөлімі

 

0,055%

 

0,10%

 

0,13%

 

0,2%

 

0,25%

 

0,3%

Халықтың осал топтары арасында алдын алу іс-шараларын жүргізу
3 Халықтың осал топтарын алдын алу шараларымен қамту  

%

 

статдеректер

 

 

 

алдын алу бөлімі

 

47

 

48

 

49

 

50

 

51

 

52

4 Бизнес-құры-лымдар басшыларының АИТВ-инфек-циясы мәселесі бойынша хабардар болуы  

%

 

ОМБ

 

алдын алу бөлімі

 

100

 

100

 

100

 

100

 

100

 

100

5 АИТВ-инфекциясының зертханалық диагностика

сын жүргізу

 

%

 

ОМБ

 

зертхана

 

100

 

100

 

100

 

100

 

100

 

100

АИТВ-мен өмір сүретін адамдарға антиретровирустық ем ұсыну
6 АИТВ-мен өмір сүретін, жыл соңында ем алатын адамдарды антиретрови

рустық терапиямен қамту

 

%

 

ЭЖ

 

дисп. бөлімі

 

93,1%

 

80%

 

80%

 

85%

 

85%

 

85%

7 АИТВ жұқтырған жүкті әйелдерді анадан балаға (АББЖАА) жұқтырудың алдын алумен қамтуды қамтамасыз ету  

%

 

ЭЖ

 

дисп. бөлімі

 

 

100%

 

95%

 

95%

 

95%

 

95%

 

95%

8 АИТВ жұқтырған аналардан туған балаларды АББЖАА қамтуды қамтамасыз ету  

%

 

ЭЖ

 

дисп. бөлімі

 

100%

 

98%

 

98%

 

98%

 

98%

 

98%

Қаржыландыру жүйесін жетілдіру
9 (ROA) активтердің кірістілігі  

%

 

ЕССО

әкімшілік

 

 

0,63

 

0,7

 

0,7

 

0,8

 

0,8

 

0,8

10 Мерзімі өткен кредиторлық берешек  

%

 

ЕССО

 

әкімшілік

 

0

 

0

 

0

 

0

 

0

 

0

Персоналдың жұмыс жағдайларына қанағаттанушылығын арттыру
11 Орташа жалақының маман ставкасына экономикада

ғы орташа жалақыға арақатынасы

 

қатынасы

 

бух.есеп

 

әкімші-

лік

 

0,63

 

0,7

 

0,8

 

0,8

 

0,8

 

0,8

12 Өндірістік персоналдың тұрақтамауы  

%

 

есеп беру ОК

 

әкімшілік

 

9,8

 

10

 

10

 

10

 

9

 

8

13 Қанағаттану деңгейі  

%

 

анкета

 

әкімшілік

 

70

 

70

 

75

 

75

 

80

 

80

Кадрлық әлеуетті арттыру
14 Біліктілік санаты бар қызметкер

лердің үлесі

 

%

 

статдерек-тер

 

 

әкімші-

лік

 

73

 

75

 

75

 

76

 

78

 

80

15 Біліктілік санаты бар қызметкер

лердің үлесі

 

%

 

статдерек-тер

 

әкімшілік

 

100

 

100

 

100

 

100

 

100

 

100

16 Кадрлармен жасақталуы (жалпы)  

%

 

есеп беру ОК

 

әкімшілік

 

96

 

96

 

96

 

96

 

96

 

96

Пациенттердің қанағаттануы
17 Пациенттер-

дің қанағаттануы

 

%

 

 

статдерек-тер

 

әкімшілік

 

90

 

90

 

90

 

92

 

95

 

95

18 Медицина-

лық қызмет көрсету сапасы мәселесі бойынша халықтың негізделген өтініштерінің саны

 

%

 

статдерек-тер

 

әкімшілік

 

0

 

0

 

0

 

0

 

0

 

0

 

  1. БӨЛІМ. Қажетті ресурстар

 

Ресурстар Өлшем бірлігі 2017  

Жоспарлау кезеңі

2018 2019 2020 2021 2022
1 Оның ішінде, барлық қаржылық: Мың теңге
 

008 Қазақстан  Республикасында 100 ЖИТС алдын алу және онымен күрес жөніндегі іс-шараларды іске асыру ЖИТС   жұқтырғандарға және науқастарға ЖИТС туралы медициналық-әлеуметтік көмек көрсету ТМККК төлеміне ӘМСҚ трансферттері

Мың теңге
Ақылы қызметтер Мың теңге

 

  1. 5. БӨЛІМ  Күтілетін нәтиже

5.1. Халық үшін

– Азаматтардың және жалпы қоғамның денсаулығын нығайту, АИТВ-инфекциясымен АИТВ өмір сүретін адамдардың өмір сүру ұзақтығын арттыру

– Медициналық көмектің қолжетімділігін, толықтығын және сапасын арттыру

– Антиретровирустық препараттар тізбесін кеңейту

– Заманауи және қауіпсіз медициналық технологиялар мен ЕҚ қолжетімділік

 

5.2. Мемлекет үшін

– Азаматтардың денсаулығын нығайтудағы ортақ жауапкершілігі

– Қызметтерді тұтыну көлемі мен шығындарды теңдестіруге мүмкіндік беретін тұрақты Денсаулық сақтау жүйесі

– Инвестицияларды тарту

– Денсаулық сақтау саласындағы басқару тәжірибесін арттыру

 

5.3. Жұмыс беруші үшін

– Еңбек ресурстарының сапасын жақсарту;

– Денсаулық сақтауды дамытуға ортақ жауапкершілік

– Денсаулық сақтау секторына инвестициялау мүмкіндігі

 

5.4. Медицина саласы үшін

-Тұрақты қаржыландыру және соңғы нәтижеге назар аудару

-Жалақы жүйесін жетілдіру: бәсекеге қабілетті жалақы алу мүмкіндігі

-Жаңа медициналық технологияларды енгізу, негізгі қорларды уақытында жаңарту

-Ақпараттық технологиялардың дамуы